Met zo’n 10.000 klanten die dagelijks worden voorzien van schone bedrijfskleding, matten, wissers en poetsdoeken, kunnen de wasmachines van Lavans geen moment stilstaan. Een goede IT-partner snapt die urgentie, vindt controller Tristan van der Waart. Hij doet, namens Lavans, al meer dan twaalf jaar zaken met e-Quest en zegt altijd waar het op staat. Dus een referentie wilde Tristan wel afgeven: maar alleen een eerlijke.
Ooit begonnen als wasserij Wilhelmina, is het innovatieve Lavans ruim negentig jaar later uitgegroeid tot een expert in bedrijfskleding, vloer- en sanitairhygiëne. Kenmerkend voor dit eigenzinnige familiebedrijf, met meer dan 200 Lavansianen in dienst en klanten in Nederland en België, zijn: eerlijke afspraken, kwaliteit en vertrouwde gezichten. Dankzij haar ‘ongewoon gewone’ dienstverlening blijft Lavans groeien en is de wasserij dit jaar uitgebreid met een duurzame aanbouw van 4.000m².
Lavans kiest voor een totaalpakket aan diensten op het gebied van glasvezel, automatisering, dataopslag in de cloud en serverhuur in het datacenter. Verder is er op regelmatige basis een engineer van e-Quest aanwezig voor onderhoudswerkzaamheden. Tristan: “We zetten e-Quest ook projectmatig in. Nu moet bijvoorbeeld onze hele nieuwbouw van wifi worden voorzien. De mensen van e-Quest maken daar een plan voor, dat ze vervolgens zelf uitrollen. Die combinatie van advies en uitvoering, werkt prettig.”
Met een bedrijfsvoering waarin IT een belangrijke rol speelt, is de garantie op continuïteit belangrijk. Tristan: “Toen we besloten onze data onder te brengen in het datacenter van e-Quest en voor glasvezel kozen, wilden we de zekerheid dat we, wat er ook gebeurt, altijd door kunnen draaien. Dus heeft e-Quest ons aangesloten op meerdere glasvezelaansluitingen. Valt de vaste verbinding uit, dan neemt de reserveaansluiting het automatisch over. Een paar keer per jaar wordt deze preventief getest. Uitval is nog nooit voorgekomen, maar we zijn 100% voorbereid.”
De kern van de samenwerking met e-Quest draait om vertrouwen, respect en eerlijkheid. Tristan: “Ik heb veel vertrouwen in de mensen waarmee ik contact heb, zowel op commercie als op support. Als ik bel dat er per direct iets moet gebeuren, dan begrijpen ze de urgentie. Onze samenwerking is respectvol en we zijn eerlijk naar elkaar. Als ik het ergens niet mee eens ben, zeg ik dat. En dan doen ze daar iets mee. Je kunt niet verwachten dat alles altijd vlekkeloos verloopt, maar de vraag is: hoe wordt daar vervolgens mee omgegaan? En dan staat e-Quest er, altijd.”