Skip to main content

25-04-2024 - e-Quest telefonisch onbereikbaar wegens landelijke storing

Status: Gesloten
Datum: 24-04-2024
Duur:  14:00 - 15:00

Omschrijving
Door een landelijke telefoonstoring waren wij ook getroffen en helaas niet telefonisch bereikbaar. Wij waren wel bereikbaar per e-mail. 

Impact
Klanten konden ons telefonisch niet bereiken op onze vaste telefoonnummers. 

Status
Storing bij de telefonie provider is verholpen en we zijn weer telefonisch bereikbaar.

 

12-04-2024 - Internet storing e-Quest

Status: Gesloten
Datum: 12-04-2024
Duur: 15:30 - 16:24

Omschrijving:
Storing internet toegang.

Impact:
Klanten kunnen hinder ondervinden in de internetverbinding

Status:
Opgelost - Core router crash

10-04-2024 – Storing Veeam backup platform

Status: Opgelost
Datum: 10-04-2024
Duur: 08:00 - 09:00

Omschrijving:
Door een storing is het niet mogelijk geweest om verbinding te maken met de Veeam omgeving. 

Impact:
Veeam omgeving was niet beschikbaar voor klanten

Status:
Communicatie was verbroken, deze is weer hersteld en de backup taken zijn weer gestart.

20-03-2024 - Stroomstoring Laarbeek. e-Quest dienstverlening niet onderbroken

Status: Gesloten
Datum: 20-03-2024
Duur: 11:45 - 13:05

Omschrijving:
Door een stroomstoring in Laarbeek waren meerdere bedrijven getroffen en hadden geen elektriciteit.

Impact:
Een POP-centrale benodigd voor onze internet dienst in Laarbeek bevindt zich ook in het gebied waarvan de stroomvooziening was verhinderd. De noodstroom voorziening is direct in werking getreden waardoor onze klanten geen internetstoring hebben ervaren. 

Status:
De elektriciteits netbeheerder heeft de stroomstoring verholpen. Er is door de noodstroomvoorziening van onze centrale, geen hinder geweest in onze dienstverlening.

07-02-2024 – Stroomstoring Datacenter Veghel (postcode 5462GG)

Status: Opgelost
Datum: 07-02-2024
Duur: 03:54 - 05:18

Omschrijving:
Veghel en daarmee ons datacentrum is getroffen door een stroomstoring.

Impact:
In het datacentrum is het fall-back scenario in werking getreden wat is ontwikkeld om deze gebeurtenissen te ondervangen. Er zijn geen klanten getroffen. Momenteel wordt de situatie gemonitord en geanalyseerd.

Status:
Omstreeks 05:18uur is netspanning vanuit Exexis weer terugkomen en draait het datacenter weer in normaal bedrijf.